10 načina kako da tvoja online prodaja zabeleži rast u 2024.

online prodaja komuna market
Autor: Komuna Redakcija

13/01/2023

Nova godina označava nov početak. U nju krećemo sa novim planovima i malo većom dozom optimizma, a ono što nam ne odgovara, po pravilu, ostavljamo staroj godini. Online prodaja i dalje ostaje kao oblast koja ubrzano raste i širi se, a saveti kako da se u nju upustite ne mogu da škode. Protekla godina nas je dosta naučila, a rad na platformi bio je i više nego dinamičan. Sve to ostavilo nam je pregršt novih informacija, te dragoceno iskustvo koje rado delimo sa našim prodavcima.

Znamo da održavanje shopa može biti izazovno, ali ono zahteva tek delić vašeg vremena i posvećenosti. Jednom kada postavite temelje, sve sledeće ide mnogo lakše. Tokom godine, naš tim je verno pratio vaš rad i uočio mesta na kojima uz malo rada može mnogo toga da se promeni.

Bilo da je to nedostatak adekvatnih fotografija ili nedovoljno informacija o proizvodu, obe stavke vas mogu koštati potencijalne mušterije. Ali ništa od toga nije nemoguće popraviti, a znači u velikom procentu. Ovo su naši saveti šta je sve potrebno da uradite kako bi se vaša online prodaja povećala u 2024.

#1 Neka priča o tvom brendu primamljiva i informativna

Kad pročešljamo Komuna market, s vremena na vreme naiđemo na nekog prodavca koji nema ništa ili tek nekoliko generičkih reči napisanih u sekciji O NAMA. Dragi prodavci, kupci žele da čuju priču ili filozofiju koja se krije iza vašeg brenda. Zato kupuju handmade proizvode koje proizvode ljudi, a ne mašina u fabrici. Žele da znaju odakle vam inspiracija da kreirate unikatne proizvode i zašto baš te proizvode pravite. Isto tako hoće da znaju kako je nastao vaš brend, koje materijale koristite u proizvodnji i na koji način pravite svoje proizvode. Žele da znaju šta je to što vaš brend čini posebnim. Odgovorite im na pitanje, zašto treba da kupe baš vaše proizvode?

Primer profila koji ima sve potrebne informacije

#2 Fotografije moraju biti kvalitetne i prijatne za oko

Kako bismo očuvali standard marketa, jedan od kriterijuma za prodaju na marketu jeste da prodavci imaju kvalitetne fotografije svih proizvoda. Ne dozvolite da vremenom kvalitet vaših fotografija opadne ili da za nove modele i sve dostupne boje nemate reprezentativne fotografije. Ukoliko niste sigurni kako tačno da sami kreirate ovakve fotografije, na našem blogu možete saznati kako da namestite adekvatno osvetljenje za fotografisanje, kako da izaberete odgovarajuću pozadinu te kako osnovna obrada fotografije može uraditi mnogo za vas.

Isto tako, niko neće poručiti neki proizvod u boji koja nije prikazana na fotografiji, bez obzira što ste naveli da ta boja postoji u vašoj ponudi. Fotografije su ogledalo vašeg brenda zato izdvojite vreme za fotografisanje ili nas pozovite i zakažite svoj termin uslužnog fotografisanja proizvoda u našem studiju.

#3 Napiši što više korisnih informacija o proizvodu

Kada dajete nazive vašim proizvodima, vodite računa o tome da budu precizni i jasni, da bi potencijalna mušterija i bez fotografije mogla da zaključi o kom proizvodu se radi. Dešava se da naiđemo na naziv proizvoda koji nam ne daje informaciju o tome koji je proizvod u pitanju. Nedovoljno razumljivi i detaljni opisi proizvoda mogu odvratiti mušteriju od kupovine. Zapamtite: zbunjena mušterija ne kupuje!

Dobar oglas treba da sadrži informacije o:  

  • nazivu predmeta koji nudite (npr. majica, sveća, minđuše...),
  • jedan ili više relevantnih atributa kojim se vaš proizvod najviše ističe ( npr. konkretna boja, oblik, dezen, motiv, miris, materijal proizvoda...).
  • ukoliko prodajete set ili komplet proizvoda, obavezno to naglasite u nazivu.
  • materijalu i/ili sastavu (ne zaboravite da napišete i materijal ambalaže npr. kod kozmetičkih proizvoda ili sveća)
  • dimenzijama ili zapremini (koristite numeričke vrednosti sa mernim jedinicama)
  • dostupnim bojama, veličinama i ostalim mogućim varijacijama. Navedite konkretne boje, dimenzije i drugo.

Stavite se u poziciju mušterija i uvek prilikom pisanja naziva i opisa proizvoda birajte ključne reči i sinonime za koje smatrate da će najverovatnije biti pretraživane od strane kupaca. Trudite se da budete kratki i konkretni sa informacijama koje delite i izbegavajte da pišete predugačke opise sa informacijama koje nisu relevantne za kupca. Savetujemo da ne koristite više od 20 reči po rečenici i da opise pišete u vidu punih rečenica ili u vidu teza, zbog preglednosti.

Adekvatne informacije i opis proizvoda

Izbegavajte:

  • korišćenje stranih pojmova (naziv treba da bude na srpskom jeziku jer niko ne pretražuje engleske nazive proizvoda),
  • ćirilicu (jer mali broj ljudi pretražuje na ćirilici),
  • znakove i simbole,
  • generičke nazive („pamučna majica“, „keramička šolja“ i sl.),
  • predugačke nazive, koji mogu proći kao opis proizvoda,
  • reči kao što su mali i veliki – kada želite da istaknete veličinu proizvoda. Umesto toga unesite konkretne numeričke vrednosti sa mernim jedinicama.

Dugačak opis: Objasnite na što atraktivniji način namenu vašeg proizvoda, kao i na koji način bi vaš proizvod mogao da se uklopi u životni stil pojedinca kako bi se potencijalne mušterije odmah zainteresovale za kupovinu. Naglasite kako će im vaš proizvod olakšati život ili rešiti određene probleme. Ne zaboravite da koristite ključne reči (naziv predmeta, sinonime, naziv vašeg brenda itd.) kako bi vaš oglas mogao da bude pronađen prilikom pretraživanja. Poželjno je takođe da obuhvatite i odgovarajuću prigodu za koju se predmet vezuje (recimo neki praznik ili sezona).

Ako nudite mogućnost personalizovanja nekog proizvoda ili usluge pravljenja po meri, svakako da je poželjno da i to naznačite – uputite kupce da ostave potrebne podatke u Napomeni uz proizvod.

Objasnite način upotrebe i održavanja proizvoda, rizik koji se vezuje za proizvod i mere predostrožnosti kako bi se izbegao bilo kakav rizik za kupca prilikom korišćenja proizvoda, uslove skladištenja proizvoda i drugo.

U okviru dugačkog opisa budite transparentni i približite proces proizvodnje proizvoda - koliko sati je posvećeno izradi, koje tehnike ste primenili u proizvodnji i slično. Handmade proizvodi su često skuplji od komercijalnih te je ovo odlično mesto da objasnite šta je to što razlikuje vaše proizvode od konkurencije.

#4 Predstavljene cene proizvoda i dostave takođe podstiču na kupovinu

Verovali ili ne, dešava se i da neko zaboravi da napiše cenu proizvoda. Ovo zbunjuje kupce. Kad vide proizvod koji košta 0 dinara, mogu pomisliti da je besplatan (a nije) ili obično ga ne kupe, iako su možda želeli baš taj artikl, jer ne znaju njegovu pravu cenu. Niko ne voli kupovinu na slepo. Cene vaših proizvoda treba da budu iste bez obzira na kanal prodaje, jer će se vaše mušterije u suprotnom osećati prevareno. Uspešna online prodaja uvek leži u detaljima, kažu svi saveti stručnjaka.

Slična situacija se desi i sa cenom dostave. Kada izaberete kojom kurirskom službom želite da šaljete vaše proizvode, napišite cenu dostave na osnovu težine paketa koje najčešće šaljete. Na sajtu svake ponuđene kurirske službe imate cenovnik njihovih usluga. Tamo možete naći, ako ne tačnu onda okvirnu cenu za vaše proizvode na osnovu njihove težine. Kad ulistate proizvode u vaš web šop, još jednom obratite pažnju da li je napisana odgovarajuća cena proizvoda i dostave.

Cene proizvoda i dostave su često presudni faktori da li će neko poručiti proizvod ili otići kod konkurencije. Ukoliko ste novi brend, dok gradite poverenje, stavite niže cene dok se ne pročuje zas vas. Ponudite besplatno lično preuzimanje i koristite kurirsku službu koja nudi najniže cene dostave i uvek ponudite besplatnu dostavu iznad određenog iznosa.

#5 Svaki proizvod mora biti u svojoj kategoriji kako bi bio lakše pronađen

Često se desi da naiđemo na neki proizvod koji uopšte ne pripada tamo gde je kategorisan (npr. Nakit u kategoriji Odeća i obuća). Ulistajte vaš proizvod u odgovarajuću kategoriju i podkategoriju kako bi vaš oglas bio vidljiv potencijalnim mušterijama prilikom pretrage izabrane podkategorije na platformi. Razmislite gde bi najverovatnije kupci tražili vaš proizvod i označite podkategoriju kojoj pripada.

Moguće je označiti dve podkategorije, ali vas molimo da to budu samo one u kojima zaista pripada vaš proizvod. Odnosno one koje najbliže opisuju vaš proizvod ili način na koji se koristi, a ne sve moguće kategorije koje postoje na Komuni. Na ovaj način će potencijalne mušterije lakše i brže naći ono što traže i neće biti zatrpani proizvodima koji ih zapravo ne zanimaju.

#6 Online prodaja i Gugl ne mogu jedno bez drugog

Mnogo puta smo spominjali SEO optimizaciju, i na blogu i u Priručniku za prodavce. Ukoliko pravilno odradite ovaj korak, vaš web šop će se bolje rangirati u internet pretragama i kupci će moći lakše da vas nađu. Primetili smo da neki od vas preskaču ovaj korak, verovatno ne znajući koliko je važan. Ukoliko ste se pronašli u ovom odseku i želite da naučite više o optimizaciji, ovde ćete naći sve potrebne informacije.

Primer dobrog SEO podešavanja

#7 Predstavite svoj web shop na društvenim mrežama

Izradili ste web shop. Ne zaboravite da ostavite link koji vodi do vašeg šopa na marketu na vizit kartama, promotivnom materijalu i u opisu profila na Instagramu sa jasnom porukom za pratioce da proizvode mogu da poruče putem vašeg online šopa. Zašto? Više od 60% ljudi preferira poručivanje preko online šopova umesto preko društvenih mreža. Brže je i jednostavnije. Umesto odgovaranjem na more DM-ova, ljude upućujte u svoj web shop. Zato ste ga napravili, zar ne? Ako se dopisujete preko DM-a 2h dnevno, uštedećete min. 60 sati mesečno! To je vreme koje možete posvetiti optimizaciji oglasa i unapređenju proizvodnje. E tako se razvija biznis!

Takođe, deljenje linka do vašeg web šopa na nekom drugom sajtu, na blogovima ili čak preko SMS poruka, povećaće šansu za bolje rangiranje na pretraživačima. Što više ljudi bude otvaralo link do vašeg šopa, to će stranica vašeg šopa sticati veću vidljivost na rezultatima pretrage. Zato kad god možete, delite sa ljudima link do vašeg onlajn šopa! To pretraživačima govori da je vaša stranica kvalitetna i upućivaće nove ljude u nju. Tako ćete vremenom organski steći više kupaca.

#8 Neka vaša ponuda na Komuni uvek bude dinamična i pristupačna

Nemojte mušterijama otežavati i produžavati proces kupovine, tako što ćete ih iz vašeg web šopa na Komuni preusmeravati na vaš Instagram profil kako bi videli ceo asortiman proizvoda. Mušterije koje su došle na market, svesno izbegavaju poručivanje preko Instagrama. Oni ne žele da se dopisuju ili traže šta je sve dostupno na vašem Instagram profilu.

Zato je važno da redovno ažurirate vaš asortiman proizvoda. Trudite se i da povremeno ubacite neke novitete, napravite rasprodaju starijih proizvoda ili ponudite kupcima nove proizvode po promotivnim cenama. Proizvode koje su vidljivi u vašem web šopu uvek imajte na stanju ili ako to nije moguće, budite spremni da ih napravite po porudžbini u zadatom roku. Ovo su saveti koje bilo koja online prodaja treba da uzme u obzir.

Ukoliko rasprodate neki proizvod i trenutno ne možete da ga napravite, u vašem Šop menadžeru imate opciju Nije vidljiv koju možete koristiti u toj situaciji. Trudite se da porudžbine potvrdite u najkraćem mogućem roku, jer se dešava često da kupac od čekanja odustane od vašeg proizvoda.

#9 Negujte lep odnos sa vašim kupcima - tražite recenzije  

Povratna informacija od kupaca je još jedan dobar način kako da ubedite nekoga da kupi vaš proizvod. Pozitivna recenzija ispod vaših proizvoda je možda baš taj mali podsticaj koji će mušteriju dovesti kod vas ne kod konkurentnog brenda. Zato pozovite zadovoljne kupce da vam ostave recenzije ispod proizvoda na šopu koji su kupili od vas. Razmislite možda i o davanju popusta ili poklona za kupca koji vam ostavi recenziju. Iskoristite je u promovisanju vaših proizvoda. Tu ne možete pogrešiti jer dobar glas daleko se čuje.

Primer proizvoda koji ima pozitivnu recenziju

#10 Koristite sve prednosti digitalnog marketinga

Kada ispravite sve prethodno pomenute greške, preostaje vam samo da privučete nove mušterije. U tome vam možemo pomoći! Ukoliko želite da podignete vaš shop na viši nivo, unapredite svoj biznis i privučete nove kupce, Komuna market vam nudi 3 paketa digitalnog marketinga. Njih možete da birate u zavisnosti od vaših poslovnih ciljeva.

Paketi su kreirani tako da odgovore na potrebe svih proizvođača, bilo da su na početku rasta ili već afirmisani brend. Ukoliko niste sigurni koji paket bi bio za vas, naš tim vam može pomoći da na osnovu podataka sa platforme izaberete paket koji će dati najbolje rezultate. Pišite nam na [email protected] ili nam pošaljite poruku na Instagramu.

Nadamo se da su vam ovi saveti bili korisni i da će vaša online prodaja biti uspešna. Srećnu i prosperitetnu poslovnu godinu vam želimo!