10 načina kako da tvoja online prodaja zabeleži rast u 2023.

online prodaja komuna market
Autor: Komuna Redakcija

13/01/2023

Nova godina označava nov početak. U nju krećemo sa novim planovima i malo većom dozom optimizma, a ono što nam ne odgovara, po pravilu, ostavljamo staroj godini. Online prodaja i dalje ostaje kao oblast koja ubrzano raste i širi se, a saveti kako da se u nju upustite ne mogu da škode. Protekla godina nas je dosta naučila, a rad na platformi bio je i više nego dinamičan. Sve to ostavilo nam je pregršt novih informacija, te dragoceno iskustvo koje rado delimo sa našim prodavcima.

Znamo da održavanje shopa može biti izazovno, ali ono zahteva tek delić vašeg vremena i posvećenosti. Jednom kada postavite temelje, sve sledeće ide mnogo lakše. Tokom godine, naš tim je verno pratio vaš rad i uočio mesta na kojima uz malo rada može mnogo toga da se promeni.

Bilo da je to nedostatak adekvatnih fotografija ili nedovoljno informacija o proizvodu, obe stavke vas mogu koštati potencijalne mušterije. Ali ništa od toga nije nemoguće popraviti, a znači u velikom procentu. Ovo su naši saveti šta je sve potrebno da uradite kako bi se vaša online prodaja povećala u 2023.

#1 Neka priča o tvom brendu primamljiva i informativna

Kad pročešljamo Komuna market, s vremena na vreme naiđemo na nekog prodavca koji nema ništa ili tek nekoliko generičkih reči napisanih u sekciji O NAMA. Dragi prodavci, kupci žele da čuju priču koja se krije iza vašeg brenda. Zato kupuju handmade proizvode koje proizvode ljudi, a ne mašina u fabrici. Žele da znaju odakle vam inspiracija da kreirate unikatne proizvode i zašto baš te proizvode pravite. Isto tako hoće da znaju kako je nastao vaš brend, koje materijale koristite u proizvodnji i na koji način pravite svoje proizvode. Žele da znaju šta je to što vaš brend čini posebnim. Odgovorite im na pitanje, zašto treba da kupe baš vaše proizvode?

online prodaja saveti
Primer profila koji ima sve potrebne informacije

#2 Fotografije moraju biti kvalitetne i prijatne za oko

Kako bismo očuvali standard marketa, jedan od kriterijuma za prodaju na marketu jeste da prodavci imaju kvalitetne fotografije svih proizvoda. Ne dozvolite da vremenom kvalitet vaših fotografija opadne ili da za nove modele i sve dostupne boje nemate reprezentativne fotografije. Ukoliko niste sigurni kako tačno da sami kreirate ovakve fotografije, na našem blogu možete saznati kako da namestite adekvatno osvetljenje za fotografisanje, kako da izaberete odgovarajuću pozadinu te kako osnovna obrada fotografije može uraditi mnogo za vas.

Isto tako, niko neće poručiti neki proizvod u boji koja nije prikazana na fotografiji, bez obzira što ste naveli da ta boja postoji u vašoj ponudi. Fotografije su ogledalo vašeg brenda zato izdvojite vreme za fotografisanje ili nas pozovite i zakažite svoj termin uslužnog fotografisanja proizvoda u našem studiju.

#3 Napiši što više korisnih informacija o proizvodu

Kada dajete nazive vašim proizvodima, vodite računa o tome da budu precizni i jasni, da bi potencijalna mušterija i bez fotografije mogla da zaključi o kom proizvodu se radi. Dešava se da naiđemo na naziv proizvoda koji nam ne daje informaciju o tome koji je proizvod u pitanju. 

Dobar oglas treba da sadrži:  

  • naziv predmeta koji nudite (npr. majica, sveća, minđuše...),
  • jedan ili više relevantnih atributa kojim se vaš proizvod najviše ističe ( npr. konkretna boja, oblik, dezen, motiv, miris, materijal proizvoda...).
  • ukoliko prodajete set ili komplet proizvoda, obavezno to naglasite u nazivu.

Stavite se u poziciju mušterija i uvek prilikom pisanja naziva i opisa proizvoda birajte ključne reči i sinonime za koje smatrate da će najverovatnije biti pretraživane od strane kupaca.

Adekvatne informacije i opis proizvoda
Unete i detaljnije informacije o proizvodu

Izbegavajte:

  • korišćenje stranih pojmova (naziv treba da bude na srpskom jeziku jer niko ne pretražuje engleske nazive proizvoda),
  • ćirilicu (jer mali broj ljudi pretražuje na ćirilici),
  • znakove i simbole,
  • generičke nazive („pamučna majica“, „keramička šolja“ i sl.),
  • predugačke nazive, koji mogu proći kao opis proizvoda,
  • reči kao što su mali i veliki – kada želite da istaknete veličinu proizvoda. Umesto toga unesite konkretne numeričke vrednosti sa mernim jedinicama.

#4 Predstavljene cene proizvoda i dostave takođe podstiču na kupovinu

Verovali ili ne, dešava se i da neko zaboravi da napiše cenu proizvoda. Ovo zbunjuje kupce. Kad vide proizvod koji košta 0 dinara, mogu pomisliti da je besplatan (a nije) ili obično ga ne kupe, iako su možda želeli baš taj artikl, jer ne znaju njegovu pravu cenu. Niko ne voli kupovinu na slepo. Cene vaših proizvoda treba da budu iste bez obzira na kanal prodaje, jer će se vaše mušterije u suprotnom osećati prevareno. Uspešna online prodaja uvek leži u detaljima, kažu svi saveti stručnjaka.

Slična situacija se desi i sa cenom dostave. Kada izaberete kojom kurirskom službom želite da šaljete vaše proizvode, napišite cenu dostave na osnovu težine paketa koje najčešće šaljete. Na sajtu svake ponuđene kurirske službe imate cenovnik njihovih usluga. Tamo možete naći, ako ne tačnu onda okvirnu cenu za vaše proizvode na osnovu njihove težine. Kad ulistate proizvode u vaš web šop, još jednom obratite pažnju da li je napisana odgovarajuća cena proizvoda i dostave.

#5 Svaki proizvod mora biti u svojoj kategoriji kako bi bio lakše pronađen

Često se desi da naiđemo na neki proizvod koji uopšte ne pripada tamo gde je kategorisan (npr. Nakit u kategoriji Odeća i obuća). Ulistajte vaš proizvod u odgovarajuću kategoriju i podkategoriju kako bi vaš oglas bio vidljiv potencijalnim mušterijama prilikom pretrage izabrane podkategorije na platformi. Razmislite gde bi najverovatnije kupci tražili vaš proizvod i označite podkategoriju kojoj pripada.

Moguće je označiti više podkategorija, ali vas molimo da to budu samo one u kojima zaista pripada vaš proizvod. Odnosno one koje najbliže opisuju vaš proizvod ili način na koji se koristi, a ne sve moguće kategorije koje postoje na Komuni. Na ovaj način će potencijalne mušterije lakše i brže naći ono što traže i neće biti zatrpani proizvodima koji ih zapravo ne zanimaju.

#6 Online prodaja i Gugl ne mogu jedno bez drugog

Mnogo puta smo spominjali SEO optimizaciju, i na blogu i u Priručniku za prodavce. Ukoliko pravilno odradite ovaj korak, vaš web šop će se bolje rangirati u internet pretragama i kupci će moći lakše da vas nađu. Primetili smo da neki od vas preskaču ovaj korak, verovatno ne znajući koliko je važan. Ukoliko ste se pronašli u ovom odseku i želite da naučite više o optimizaciji, ovde ćete naći sve potrebne informacije.

online prodaja najbolji saveti
Primer web šopa koji nije ispunio dodatna SEO podešavanja
Primer dobrog SEO podešavanja

#7 Predstavite svoj Komuna shop na društvenim mrežama

Ne zaboravite da ostavite link koji vodi do vašeg šopa na marketu na vizit kartama, promotivnom materijalu i u opisu profila na Instagramu sa jasnom porukom za pratioce da proizvode mogu da poruče putem vašeg online šopa. Zašto? Više od 60% ljudi preferira poručivanje preko online šopova umesto preko društvenih mreža. Brže je i jednostavnije.

Takođe, stavljanjem linka vašeg web šopa sa Komune na neki drugi sajt (kao što je napr. Instagram) povećaćete šansu za bolju vidljivost vašeg šopa na Google pretraživaču. Što više ljudi bude otvaralo link do vašeg šopa, to će stranica vašeg šopa sticati veću vidljivost od strane pretraživača. Zato kad god možete, delite sa ljudima link do vašeg onlajn šopa!

#8 Neka vaša ponuda na Komuni uvek bude dinamična i pristupačna

Nemojte mušterijama otežavati i produžavati proces kupovine, tako što ćete ih iz vašeg web šopa na Komuni preusmeravati na vaš Instagram profil kako bi videli ceo asortiman proizvoda. Mušterije koje su došle na market, svesno izbegavaju poručivanje preko Instagrama. Oni ne žele da se dopisuju ili traže šta je sve dostupno na vašem Instagram profilu.

Zato je važno da redovno ažurirate vaš asortiman proizvoda. Trudite se i da povremeno ubacite neke novitete, napravite rasprodaju starijih proizvoda ili ponudite kupcima nove proizvode po promotivnim cenama. Proizvode koje su vidljivi u vašem web šopu uvek imajte na stanju ili ako to nije moguće, budite spremni da ih napravite po porudžbini u zadatom roku. Ovo su saveti koje bilo koja online prodaja treba da uzme u obzir.

Ukoliko rasprodate neki proizvod i trenutno ne možete da ga napravite, u vašem Šop menadžeru imate opciju Nije vidljiv koju možete koristiti u toj situaciji. Trudite se da porudžbine potvrdite u najkraćem mogućem roku, jer se dešava često da kupac od čekanja odustane od vašeg proizvoda.

#9 Negujte lep odnos sa vašim kupcima - tražite recenzije  

Povratna informacija od kupaca je još jedan dobar način kako da ubedite nekoga da kupi vaš proizvod. Pozitivna recenzija ispod vaših proizvoda je možda baš taj mali podsticaj koji će mušteriju dovesti kod vas ne kod konkurentnog brenda. Zato pozovite zadovoljne kupce da vam ostave recenzije ispod proizvoda na šopu koji su kupili od vas. Razmislite možda i o davanju popusta ili poklona za kupca koji vam ostavi recenziju. Iskoristite je u promovisanju vaših proizvoda. Tu ne možete pogrešiti jer dobar glas daleko se čuje.

Primer proizvoda koji ima pozitivnu recenziju

#10 Koristite sve prednosti digitalnog marketinga

Kada ispravite sve prethodno pomenute greške, preostaje vam samo da privučete nove mušterije. U tome vam možemo pomoći! Ukoliko želite da podignete vaš shop na viši nivo, unapredite svoj biznis i privučete nove kupce, Komuna market vam nudi 3 paketa digitalnog marketinga. Njih možete da birate u zavisnosti od vaših poslovnih ciljeva.

Paketi su kreirani tako da odgovore na potrebe svih proizvođača, bilo da su na početku rasta ili već afirmisani brend. Ukoliko niste sigurni koji paket bi bio za vas, naš tim vam može pomoći da na osnovu podataka sa platforme izaberete paket koji će dati najbolje rezultate. Pišite nam na office@komunamarket.rs ili nam pošaljite poruku na Instagramu.

Nadamo se da su vam ovi saveti bili korisni i da će vaša online prodaja biti uspešna. Srećnu i prosperitetnu poslovnu godinu vam želimo!