Stilizovanje i brendiranje fotografija proizvoda treba da bude u središtu svake odluke koju donesete u vezi vaše web prodavnice, uključujući vaše postove na društvenim mrežama, ažuriranje veb sajta i sav vaš marketinški napor.
Upamtite osnovno pravilo, koje glasi: Stil fotografisanja proizvoda koji stvorite čini vaš brend, a ne obrnuto.
Bilo da koristite rekvizite, fotomodele ili drugačije pozadine, stilizovanje fotografija je ključno za oživljavanje proizvoda u svesti potencijalnih kupaca. Strateški koristeći ove elemente možete plasirati važne informacije o svojim proizvodima – kao i važne informacije o vašem brendu.
U ovom članku naučićete kako da donesete odluke o stilovima koji odgovaraju estetici vašeg handmade biznisa i komuniciraju sa vašim ciljnim tržištem.
Šta je brendiranje kroz fotografiju
Vaše fotografije su prvo što potencialni kupci vide tokom online pregledavanja. Mušterije stvaraju predstavu o vašoj prodavnici na osnovu onoga što vide na fotografijama, tako da je važno da shvatite na šta se fokusira vaš brend i kako da to prenesete vizuelno.
Brendiranje kroz fotografiju je skup (vrhunski izrađenih) slika koje vizuelno predstavljaju vaš biznis i koje se uklapaju u vaš vizuelni identitet, korišćenjem boja, tona, rekvizita, postavke ili drugih komponenti. Osim samih prodajnih predmeta, ponekad fotografije mogu da obuhvataju i vas, vaš tim, proces nastanka proizvoda, vaš poslovni prostor i druge stvari koje čine vašu manufakturu jedinstvenom i prepoznatljivom.
Da bi vaš handmade biznis izgledao najbolje moguće, želite da stvarate niz konzistentnih, vrhunski napravljenih slika koje će prikazivati vašu radnju u tip-top izdanju u svim marketinškim materijalima tokom vremena.
Brend je način na koji vaše poslovanje komunicira sa klijentima, kako ti klijenti doživljavaju vas i vašu radnju, ali što je još važnije, to je ono što vas razlikuje od svih ostalih.
Ako ste napravili svoj logo, izabrali prepoznatljive boje i ostale elemente dizajna, odlično – brendiranje kroz fotografiju je ono što sve to zajedno objedinjuje u vizuelnoj formi.
Zašto je brendiranje kroz fotografiju važno
Brendiranje kroz fotografiju je ono što dovodi u vezu vas i vaše mušterije i omogućava da se gradi međuljudski odnos.
Podaci govore da 82% kupaca ima više poverenja u preduzeća a za 77% njih je verovatnije da će i kupovati od preduzeća, ako vlasnik koristi društvene mreže. To ne znači da je brendiranje kroz fotografije namenjeno samo za društvene mreže, niti da treba na svim slikama da se nalazite i vi. Ovim hoćemo da kažemo da ljudi žele da stvaraju vezu ili da se dovode u vezu sa drugima. Žele da vide lice koje stoji iza preduzeća.
Brendiranje kroz fotografije ostavlja sjajan prvi utisak i samim tim povećava angažovanost od strane mušterija. Ljudi formiraju prvi utisak bukvalno u roku od odmah, tako da sve što objavljujete mora da ih impresionira, i to brzo. Kada je nešto dobro prezentovano, kupci su već na početku uvereni u kvalitet toga što nudite, bez da znaju mnogo o samom proizvodu ili usluzi.
Kroz primere domaćih brendova prirodne kozmetike, pokazaćemo vam kako proizvodi iz iste kategorije mogu da deluju skroz drugačije u zavisnosti od brenda i stila fotografija. Shvatićete koliko je brendiranje fotografija važno da bi se izdvojili od konkurencije i da bi mušterije znale da prepoznaju vaše fotografije proizvoda čak i bez natpisa ili loga!
Napravite vodič za stilizovanje fotografija vašeg brenda
Izgrađeni stil fotografisanja proizvoda omogućava vam da plasirate svoj brend i njegovu ličnost. Stil, sadržaj i konzistencija slika izražavaju vaše vrednosti i povećavaju poslovni potencijal.
Jedan od najvažnijih aspekata izgradnje snažnog brenda jeste da stvorite jednu konzistentnu temu (odnosno motiv) – a to se odnosi i na fotografije. Najbolji način da osigurate da su vaše fotografije dovoljno konzistentne i da imaju prepoznatljiv izgled jeste da stvorite svojevrsni „vodič‟ iliti smernice za stilizovanje fotografija.
Jednostavno rečeno, vodič za stilizovanje fotografija je skup pravila dizajna ili okvir koji jasno definiše svojstva ključnih elemenata na fotografijama vašeg brenda.
Pravljenje ovakvog šablona za fotografisanje proizvoda pomaže vam i da uštedite mnogo vremena. Kada ste već razradili ceo proces u sitne detalje, ne morate da smišljate pojedine korake iznova.
Vodič za stilizaciju, sa svojim šablonima i detaljnim uputstvom za svaki aspekt kako fotografisanja proizvoda tako i naknadne obrade slika, predstavlja ključni sloj u vašem brendiranju. Slike su vitalni vizuelni elementi vašeg brenda, jer se najviše ističu i zauzimaju puno prostora na vašem web shop-u i društvenim mrežama. Zato su najpoznatiji brendovi izuzetno svesni uniformnosti i kompozicije boja svojih fotografija, stvarajući tako prepoznatljive slike brenda. Primera radi, pomislite na Coca-Colu i crvenu boju.
U e-trgovini još je važnije poboljšati vaše brendiranje slikama, jer uglavnom komunicirate sa svojim kupcima pomoću digitalnih sredstava.
Vodič za stilizovanje fotografija u osnovi je pravilnik kojeg se treba pridržavati prilikom pravljenja fotografija koje će osigurati da vaše brendiranje bude jasno i prepoznatljivo.
Konzistentnost je ključna a upravo fotografije povećavaju i održavaju konzistentnost brenda. Kada smo već kod toga:
Konzistentne fotografije igraju važnu ulogu u izgradnji poverenja i lojalnosti kupaca.
Budući da je cilj pružiti kohezivno iskustvo za kupce koji posećuju vašu online radnju, najbolje je da vaši proizvodi izgledaju kompatibilni jedan sa drugim i da se logički uklapaju. Trudite se da stvarate unikatne fotografije, koje su svojstvene samo vašem brendu.
Vaše slike će bez sumnje imati raznolikost, međutim upravo vaš stil fotografisanja će im omogućiti da pričaju jednu, kohezivnu priču. Takođe, da bi zadržali konzistentan stil, važno je da koristite iste filtere, senke i tehnike retuširanja u njihovoj naknadnoj obradi.
Aromatherapist je izgradio prepoznatljiv stil zahvaljujući svojim umetničkim kolažima u kojima su decentno uklopljeni njihovi kozmetički proizvodi, fotografijama sa vintage estetikom često slikanim sa blicom i oštrim senkama, slikama na kojim glavnu ulogu imaju devojke sa blistavom i zdravom kožom, nasmejane i vedre, prosto "uhvaćene" kako koriste njihove proizvode. Možete primetiti da su boje brenda crna, bela, bež i roze, koje se stalno ponavljaju kroz njihove fotografije proizvoda.
Pa, hajde da pogledamo kako da i vi napravite svoj stil za fotografisanje proizvoda.
Kako da počnete?
Nadamo se da ste do sad već shvatili koliko je brendiranje kroz fotografiju važno. Ali, šta dalje činiti?
Treba da definišete i razumete priču koju hoćete da ispričate. Odredite vaš stil. Pre nego li pomislite da krenete sa pravljenjem bilo kakvih fotki proizvoda, treba da znate ko ste, šta vaš brend predstavlja, kako biste želeli da vas vide, šta posetioce vaše online radnje zanima i na šta želite da ih navedete da razmišljaju, kako da se osećaju i šta treba da preduzmu kada budu gledali vaše fotografije ili druga svojstva vašeg vizuelnog identiteta.
Pronađite stil koji odgovara vašoj publici. Na duže staze, vaš brend treba da bude dizajniran tako da se dopadne posetiocima koji čine njegovo ciljno tržište. Prilikom pravljenja vodiča za stilizovanje fotografija za svoj shop, razmislite o tome KO su vaši posetioci i KOJA vrsta sadržaja odgovara njihovom ukusu i stilu. Obavezno stvorite sadržaj koji odražava njihove karakteristike.
Da li vaša „publika‟ voli casual, industrijski ili ekscentrični fazon? Da li prodajete luksuzan ili budget-friendly proizvod? Razmislite i opišite vaš stil u nekoliko reči.
Na primer, brend koji cilja na zainteresovane može se odlučiti za ležerniji (casual) ili hipsterski izgled sa jarkim bojama koje podstiču emocije. S druge strane, brend koji cilja rukovodioce velikih firmi se možda odluči za formalniji izgled koji je strukturiraniji ili naglašava eleganciju i preciznost njihovih proizvoda.
Sofi kozmetika ima jedinstven minimalistički i moderan stil koji rezonira sa savremenim ženama i muškarcima iz urbanih sredina. Njihove fotografije karakteriše jako osvetljenje i igra sa senkama, kao i bele i svetle pozadine na kojima su često geometrijski postavljeni sami proizvodi bez ili sa minimalnim korišćenjem rekvizita. Boje brenda su bela i crna sa varijacijom plave, zelene, žute i roze akcentnih boja. Svi ovi faktori su učinili da Sofi proizvodi odišu čistoćom, prirodnošću i izgledaju vrlo sofisticirano i cool.
Potražite inspiraciju i identifikujte elemente koji mogu i vama da budu od koristi. Smišljanje vodiča za stilizovanje slika nije lako, a odlično mesto za početak je potraga za inspiracijom drugih proizvođača i brendova na Komuni.
Slike u vašoj radnji predstavljaju ono šta kupci mogu da očekuju od vaše ponude. Što je izgled vaše prodavnice i oglasa privlačniji i kohezivniji, veća je verovatnoća da će se kupci duže zadržati i uživati u pregledanju vaših artikala i sa većom sigurnošću obaviti kupovinu.
Budite detaljni i obuhvatite što više elemenata je moguće. Ne postoje čvrsta pravila o tome koje elemente vodič za stilizovanje fotografija treba ili ne treba da pokriva. U suštini, slobodno obuhvatite onoliko komponenti koliko smatrate potrebnim da biste napravili konzistentan i prepoznatljiv izgled svog brenda.
Neki od tipičnih elemenata koji su obično obuhvaćeni smernicama za stilizaciju uključuju žanr ili motiv, paletu boja, enterijer/okruženje t.j. ambijent, osvetljenje, rekvizite, fotomodele, kao i garderobu.
Da biste bili sigurni da vaš vodič za stilizovanje slika zaista služi kao vodič, trebao bi da bude što detaljniji. Na primer, vodič koji navodi „šumovito‟ kao okruženje, biće daleko konzistentniji od onog koji se umesto toga navodi kao „vanjski‟.
Vodič takođe treba da obuhvati pravila za naknadno uređivanje slika, poput filtera i drugih efekata. Kao što smo već pomenuli, važno je koristiti iste filtere, senke i tehnike retuširanja za postizanje konzistentnog stila. Ako vam je potreban lakši i brži način da uređujete fotke, koristite neke programe za uređivanje, kao što je Photoshop ili Lightroom.
Kako bi smo vam pomogli da uspešno organizujete stilizovanje slika, u daljem tekstu govorićemo detaljnije o glavnim komponentima koji su sastavni deo upečatljivih fotki.
Ključni elementi kod fotografisanja proizvoda
Razmislite i odlučite šta najviše utiče da se proizvod prodaje. Kako bi ste napravili dobar plan za stilizovanje fotografija, imajte na umu sledeće elemente:
Upotreba nekoliko pozadina fotografija koje se međusobno dopunjuju može vam pomoći u stvaranju jedinstvenog izgleda u web prodavnici. Pozadine ne moraju biti iste – malo raznolikosti ne može da škodi, ali pritom vodite računa da budu usklađene jedna sa drugom.
Osvetljenje – možete da izrazite različita raspoloženja u zavisnosti od doba dana kada slikate. Jutarnje svetlo može izgledati kao blago i veselo. Svetlo u ranim večernjim satima može se činiti tajanstvenije i romantičnije.
Odlučite se za ambijent – da li ćete praviti slike u studiju, na prirodnom svetlu, napolju ili unutra. Precizirajte u kakvom ćete okruženju slikati i držite se toga. To će uspostaviti konzistenciju i prepoznatljivost brenda. Ako prodajete nakit, hoćete li neke minđuše slikati u kućnom studiju na beloj pozadini ili kako ih fotomodel nosi napolju na prirodnom svetlu?
Dajte slikama paletu boja. Ovaj savet zvuči najočiglednije, ali ujedno može biti i najteži za pridržavanje. Boja je jedan od najprepoznatljivijih aspekata brenda, tako da i vaše fotografije treba da budu u skladu s tim! Korišćenje neutralnih pozadina odličan je način da se vaše izražajne boje uspešno istaknu. Kada odlučujete, imajte na umu koje emocije i asocijacije boje mogu da izazovu.
Saturacija – podešavanje saturacije boja može diktirati emocije koje vaš brend želi da izazove. Jake/prenaglašene boje mogu probuditi strast i pogodnije su za mlađu publiku, dok je „prigušena‟ paleta boja više zamišljena za zrelu publiku.
Allnut se odlučio za rustični stil sa prirodnim tkaninama (prevashodno lan, vuna i pamuk) i dekoracijom (drvom, slamom, listovima, pamukom, lavandom...) koja krasi većinu fotografija. Vešto se igraju sa tamnim i svetlim pozadinama na kojima se često vidi detalj ruke ili zdrave namirnice koje igraju pomoćnu ulogu. Njihove fotografije su prepoznatljive zbog toplog osvetljenja i boja u raznim nijansama smeđe i bež.
Koristite rekvizite za fotografisanje proizvoda
Rekviziti ili propratni elementi pomažu u kontekstualizaciji vašeg artikla, tako da kupci razumeju njegovu namenu i zamisle kako će ga koristiti i kako će izgledati u/sa njima u svojim životima. Takođe mogu poslužiti praktičnim funkcijama – prikazati razmere, veličinu i upotrebu. Fotografisanje proizvoda zahteva upravo ovakvu pedantnost.
Pre nego što odaberete odgovarajuće rekvizite, procenite sam artikal koji fotografišete. Budite sigurni da rekviziti neće odvlačiti pažnju sa vašeg proizvoda ili izazvati zabunu u vezi onoga šta je zapravo na prodaju. Obavezno izbegavajte rekvizite sa logoima ili ih uklonite u Photoshop-u!
Neka od pitanja koja mogu da vam pomognu:
- Šta su očigledne osobine i kvaliteti proizvoda? (Boja, veličina, tekstura, namena, oblik)
- Da li je prenosiv?
- Da li bi bio prikladan kao poklon nekome?
- Ako ste ga dizajnirali vi, šta vas je inspirisalo?
Istaknite korisnost, inovativnost ili originalnost vašeg proizvoda. Prikažite ga u upotrebi ili nekoj „akciji‟ da bi kupci videli čemu služi.
Na fotografijama iznad možete da vidite kako su proizvodi Sofi kozmetike postaviljeni u prostoru (kupatilu) gde su i namenjene da se koriste, kako bi kupac mogao da zamisli kako će izgledati u njegovom domu. Sofi kozmetika koristi i rekvizite koji naglašavaju prirodnost proizvoda, poput herbarijuma ili jednostavnim prikazivanjem sastojaka koji ulaze u izradu samih proizvoda.
Ako prodajete keramičko posuđe, hrana i escajg mogu da posluže kao pogodni rekviziti. U slučaju da ističete vazu iz vaše radionice, prilično je logično da ćete u nju staviti neko cveće. Ako je vaš idealan kupac ljubitelj kafe, šolja ukusnog kapućina pored vašeg artikla učiniće da se on istakne i probudiće pozitivne emocije kod zainteresovane mušterije.
Eksperimentišite malo sa rekvizitima. Postavite nekoliko komada uz prodajni predmet i napravite par fotki testiranja. Možda je potrebno da slikate iz drugog ugla, preuredite postavku ili izoštrite objektiv. Poigrajte se malo. Naravno, nemojte zaboraviti da je vaš prodajni artikal uvek glavna „zvezda‟ na slici.
„Sezonsko‟ fotografisanje proizvoda
Stilizovanje fotografija u duhu godišnjih doba, praznika i posebnih prilika može privući sezonske kupce. Pomoću ovih saveta dovedite u vizuelnu vezu vaše proizvode i doba u toku godine.
Četiri godišnja doba. Dočarajte boje i teksture – pa tako i odgovarajuće rekvizite – koje podsećaju na određeno doba u godini.
- Proleće: Za prolećnu paletu razmotrite sveže zemljane tonove i pastelne boje. Kao rekvizite pokušajte da koristite biljke, procvetalo drveće, sveže cveće i lanene tkanine.
- Leto: Za letnju paletu razmislite o jarkim bojama ili neonima. Za rekvizite isprobajte sveže ubrano cveće, citrusne biljke, sveže voće ili povrće, lagane tkanine, ili motive poput bašti, putovanja i avanture.
- Jesen: Za jesenju paletu razmišljajte o bogatim, toplim nijansama. Za rekvizite probajte vunene tkanine, filc, tamno drvo i lišće, kožu, stare knjige, sušeno cveće, bobice i jabuke.
- Zima: Za zimsku paletu uzmite u obzir hladne, prigušene tonove, sivila, plave, bele, zlatne i srebrne boje. Za rekvizite isprobajte drvo (grančice i trupce), sneg, tople i sjajne teksture, lampice…
Praznici. Tokom praznika, kao što su Božić ili Uskrs, ne prepuštajte stvari mašti kupaca – pokažite im kako vaši proizvodi mogu da budu sjajni pokloni. Ljudi često kupuju nekoliko istih predmeta tokom praznika, od modnih predmeta, igračaka do vunenih čarapa. Ako nudite mogućnost pakovanja poklona, uslikajte upakovane narudžbe. Ovo pomaže da se naglasi da vaš proizvod čini sjajan poklon.
Tu su i brojni međunarodni praznici ili proslave, kao što je Dan zaljubljenih, 8. mart ili Halloween. Ovo može biti zgodna prilika da kreirate special edition tematske proizvode. Ako se bavite recimo izradom nakita, možete napraviti ogrlice sa motivom srca koje su pogodne kao poklon za Dan zaljubljenih.
Angažujte fotomodele
Manekeni/manekenke koji poziraju u odevnim predmetima ili nose modne detalje mogu pomoći kupcima da vizualizuju kroj i ceo izgled. Razlika između angažovanja i ne angažovanja fotomodela za ove artikle može biti presudna kod kupaca u njihovom razumevanju šta prodajete ili odustajanja od pregledavanja.
Izaberite ljude koji predstavljaju vaše ciljne kupce, jer su modeli lice vašeg brenda. Na primer, ako imate prodavnicu za prodaju odeće za trudnice, potražite trudnice da nose vašu odeću.
Evo nekoliko ideja kako da nađete fotomodele:
- Budite sam sebi model. Ako spadate u istu kategoriju kao i vaš ciljni kupac, možete pomoću daljinskog okidača da se sami uslikate ispred kamere.
- Raspitajte se među prijateljima i porodicom. Možda se iznenadite i otkrijete skrivene fotogenične talente.
- Potražite modele koji su novajlije u poslu. Često su željni da steknu iskustvo i obogate svoj CV.
Budući da vaši modeli treba da predstavljaju kupca, ukratko im objasnite karakter koji želite da predstavljaju. Kažite im ko su vam ciljni kupci, uključujući detalje o njihovoj ličnosti i interesovanjima.
Pokušajte da modelu odredite neku ulogu i scenu radi inspiracije. Važno je takođe da se maneken(ka) oseća ugodno. Provedite malo vremena zajedno pre slikanja i bolje se upoznajte a ako vaš model nije siguran kako da pozira, budite spremni da sami demonstrirate neke ideje. Potražite i sačuvajte slike modela u raznim pozama na Pinterestu na koje ćete moći da se ugledate. Eksperimentišite malo sa pozadinama. Ako vam je pravljenje fotografija s modelima novina, počnite sa fotkanjem uz čiste i jednostavne pozadine. Nakon što savladate prve korake, pokušajte da kreativnim pozadinama ispričate vizuelnu priču. Na primer, ako prodajete kupaće kostime, manekene možete slikati pored bazena (ili još bolje – na plaži!). Ideje za lokaciju, koje vas ne koštaju ništa, mogu da uključuju vašu kuću ili stan, parkove ili bašte.
Vodite računa o veličini
Veličina je izuzetno važna za bilo koju vrstu fotografisanja proizvoda. Objekti imaju tendenciju da izgledaju mnogo veće u oku kamere. Ako su preveliki ili se samo čine prevelikim, umanjiće sam artikal koji je na prodaju i odvući će pažnju oku. Takođe, u opisu proizvoda, dobro je napisati mere fotomodela i konfekcijski broj odevnih predmeta koje nose, kako bi ste kupcu što bolje približili dimenzije i pomogli mu u proceni veličine.
Dobro stilizovana fotografija može preneti ne samo „osećaj‟ proizvoda – već i praktične informacije o njemu.
Savladajte osnove fotografisanja
Bez obzira za koji stil i izgled se odlučujete, neophodno je da se izveštite u fotografisanju. Savladajte osnovne veštine fotografije i omogućićete da vaše slike odišu profesionalizmom i oslikavaju stil kakav i želite.
Poigrajte se malo sa podešavanjima na fotoaparatu (ili smartfonu) i isprobajte drugačija osvetljenja, pozadine ili uslikavanje iz različitih uglova.
Vežbanjem do savršenstva
Definisanje stila fotografija vašeg brenda zahteva vreme i trud. Savladavanje ovog delikatnog posla često je puno grešaka i ispravljanja istih. U redu je da vremenom menjate svoj stil. Na kraju ćete moći da uočite sličnosti u celom procesu i pronađete ono što vaš brend čini unikatnim.
Greške vas mogu odvesti do novih ili još boljih tehnika fotografisanja!
Zaključak
Na duže staze, ono što želite da postignete stilizovanjem fotografija proizvoda jeste da prodate životni stil. Vaše slike trebale bi da budu aspirativne i stvore želju kod kupca da poseduju vaš proizvod.
Kada slika izazove poistovećivanje vaše ciljne grupe sa proizvodom i pruži im određenu vrednost, budite sigurni da ste napravili dobru odluku time što ste odlučili da kvalitet fotografija proizvoda podignete na viši nivo.
Dobar brending promoviše poverenje, čineći vaše proizvode poželjnijim i dovodi do bolje prodaje. On treba da bude jedinstven i interesantan.
Razmislite o vašem brendu i kakav doživljaj želite da kreirate za online kupce sa vašim fotografijama? Zapitajte se, koje vrednosti i poruke želite da prenesete? Kakav osećaj želite da probudite kod kupaca? Sve to možete postignuti stilizovanjem fotografija uz dobar odabir pozadine, boja, svetla, postavke ili korišćenjem rekvizita i fotomodela.
Ostavite nam u komentaru vaša iskustva sa stilizovanjem fotografija proizvoda i stvaranja vašeg savršenog brenda. Da li ste već uspeli da definišete svoj stil i ispričate priču o vašem brendu kroz fotografije?