Optimizacija: neophodna veština za uspeh vašeg web shop-a

SEO optimizacija internet prodavnice na Komuna marketu
Autor: Komuna Redakcija

18/10/2020

Šta je to optimizacija online shop-a i na šta se odnosi?

 

Uspeh prodaje na Komuni umnogome zavisi od veštine SEO. Podesite i uredite vaš web shop kako bi se što bolje rangirao u internet pretragama. Uz ove korisne savete i primere iz prakse, pomoći ćemo vam da vas kupci što lakše nađu.

Kada kažemo optimizacija, mislimo pre svega na pravilan SEO. SEO (Search Engine Optimization), u prevodu optimizacija web shopa za pretraživače, jeste veština podešavanja (optimizacije) sadržaja sajta, odnosno stranica na njemu, kako bi lako bio pronađen na internet pretraživačima. Ovde prvenstveno mislimo na Google, koji je najčešće korišćeni web browser, naročito kod nas u Srbiji. Takođe, društvene mreže i drugi sajtovi mogu biti izvori preko kojih ljudi dolaze na sajt, ali pretraživači su ipak ubedljivo najdominatniji izvor poseta za vas.

Optimizacija je zapravo skup radnji i aktivnosti koje se izvršavaju na Komuna marketu (odnosno stranicama Komuna sajta) – a odnosi se na sav tekstualni i vizuelni sadržaj vezan za vaše izlaganje na Komuni, ali i sve druge aspekte same platforme. Optimizacijom stranica vašeg shop-a i proizvoda povećavate svoje šanse da vaš brend ili proizvod bude pronađen od strane kupaca – kako na internet pretraživačima, tako i u pretrazi na samom sajtu Komune.

SEO se sastoji iz tehničkih i kreativnih elemenata, koji su neophodni da bi se poboljšala pozicija vaših oglasa.

Optimizovanjem vašeg shop-a pomoću ključnih reči i najboljih praksi SEO-a, možete uticati na to da se nađete na prvom mestu (ili barem prvoj strani, ukoliko je konkurencija velika) u rezultatima pretrage, što se smatra za optimalni cilj i najveći uspeh.

Što se tiče najboljih praksi, postoji mnogo faktora koji utiču na SEO. Neki od glavnih aspekata od kojih najviše zavisi uspešna optimizacija jesu sledeći: reči koje se nalaze na sajtu, gustina ključnih reči, analiza i upotreba ključnih reči i ključnih fraza, struktura, nazivi odnosno imena (proizvoda), opisi, pa sve do jačine linkova koji upućuju ka shop-u ili pak konkretnim stranicama proizvoda.

S druge strane, nepravilna optimizacija, odnosno preoptimizacija (kao recimo prenatrpavanje ključnim rečima u opisu vašeg shop-a ili nekog proizvoda), može imati kontra produktivne posledice.

Zbog toga, podstičemo vas da posvetite znatnu količinu vremena i energije na optimizaciju – kako vašeg shop-a, tako i proizvoda i svih sadržaja koji su vezani za vaš brend, a koji se nalaze na sajtu Komune.

Plastično rečeno, posvetiti uređivanju nekog oglasa 5 minuta ili 5 sati nije isto.

Možda vam ovo trenutno zvuči previše komplikovano, ali ne brinite, krenimo polako – korak po korak.

 

Zašto je optimizacija web prodavnica toliko važna?

 

Veoma veliki procenat ljudi koji, kada nešto traži na internetu, pretragu vrši pomoću pretraživača. Od dobijenih rezultata na pretraživaču, ogromna većina ljudi (gotovo 90%) pregleda samo prvu ili (retko kad) drugu stranu rezultata pretrage. To je razlog zašto postoji, da tako kažemo, umetnost SEO. Cilj je da što boljom optimizacijom postignete visoko pozicioniranje na pretraživačima (na engleskom: search engine results page, iliti SERP), i na taj način dobijete veliki broj novih posetilaca, a u krajnjem cilju i kupaca.

Web sajtovi se kreiraju i postoje zbog ljudi. SEO ne znači samo izradu sajta koji je prilagođen pretraživačima, već je prilagođen i ljudima – pravim posetiocima.

Potrebno ih je samo urediti tako da pretraživači mogu da ih lakše i brže učitaju, odnosno pronađu. Svakodnevno se u browserima ukucaju milioni ključnih reči uz pomoć kojih korisnici dolaze do potrebnih informacija. Pretraživači na osnovu ukucanih ključnih reči ili fraza vraćaju korisnicima interneta gomilu informacija, odnosno stranica kao rezultat te pretrage.

Uspeh prodaje na Komuni umnogome zavisi i od samih prodavaca. Komuna promoviše vašu prodavnicu i proizvode, pruža korisne savete i smernice, odnosno servira sav „know-how‟ i to na srpskom jeziku. Međutim, prodavci mogu znatno da povećaju uspešnost svog poslovanja tako što će posvetiti vreme i pažnju pravilnom uređivanju i ažuriranju stranica svoje web prodavnice i svojih oglasa, odnosno njihovoj optimizaciji.

Na stvari možemo gledati i na sledeći način. Prva stvar koju potencijalni kupac uradi kada želi da kupi određeni proizvod, jeste da ode na web browser. On tačno zna šta traži, pa će koristiti relevantne ključne reči kako bi u pretrazi dobio zadovoljavajuće rezultate. Ukoliko je stranica vašeg proizvoda dobro optimizovana i odgovara ključnim rečima ukucanim od strane kupca, stranica vašeg proizvoda na Komuna marketu će biti visoko pozicionirana u rezultatima pretrage. Internet korisnik zatim klikom na stranicu odlazi na naš sajt, saznaje za vaš brend i u idealnom slučaju postaje vaša mušterija.

Zajedno sa vama mi smo deo istog tima i trudimo se da zajedničkim naporima naš sajt i vaši proizvodi budu što bolje rangirani u pretraživanju. Pored tehničkih aspekata optimizacije, kojima se naš tim svakodnevno bavi, vaš doprinos kroz adekvatni tekstualni i vizualni sadržaj na vašem shop-u i oglasima je ključan.

Uostalom, i ovaj članak je optimizovan, sa ciljem da i on bude što lakše pronađen i tako pruži korisne informacije ciljanoj publici.

Pokušajte, dakle, da stvaranje sadržaja uvek posmatrate kroz prizmu, odnosno u kontekstu optimizacije.

 

Podaci koji će vas razuveriti

 

Ukoliko i dalje niste uvereni u važnost SEO i zašto mu se treba ozbiljnije posvetiti, evo nekoliko statističkih podataka koji će otkloniti svaku vašu sumnju:

  • Pretraživanje je posle e-maila najviše korišćena stvar na internetu. Stoga treba iskoristiti taj ogroman potencijal.
  • Preko 90% korisnika interneta koristi pretraživače da bi surfovalo po internetu.
  • Prva strana Google pretrage uzima 92% pažnje korisnicima, dok je druga na svega 5%.
  • 85% od potencijalnih prihoda se ostvaruje ukoliko se sajt nalazi na prvoj strani Google-a i drugih pretraživača za određene ključne reči.
  • Biti u vrhu pretrage ne donosi samo veliki broj poseta, već stvara i poverenje kod potencijalnih kupaca.

Poznavanje umetnosti optimizacije je ključno za postizanje ovih ciljeva. Potrebno je imati jasno definisanu SEO strategiju koje ćete se pridržavati.

U najkraćim crtama, cilj je da prodavac optimizacijom svoje web prodavnice i svakog oglasa (dakle svake pojedine stranice na sajtu Komune koja se odnosi na njegovu prodavnicu) Google-u pruži najbolji mogući, bogat sadržaj, iz kojeg će pretraživač crpiti i na osnovu kog će sadržaj vezan za baš vašu prodavnicu prikazati kao najrelevantniji u rezultatima pretrage za unetu frazu (ključne reči) od strane kupca.

Sajt koji je optimizovan za pretraživače takođe je dobar i za kupce. Browseri žele da znaju da su internet korisnici pronašli informacije (ili proizvod) koje su tražili. Kada naš sajt (odnosno konkretna stranica vaše web prodavnice na Komuni) „ponudi‟ upravo ono što posetilac traži, pretraživač to smatra uspehom i vi tako dobijate novu mušteriju.

Za više konkretnih saveta kako otvoriti nalog na Komuni i samu web prodavnicu, kao i korak-po-korak uputstvo uspešnog podešavanja, posetite sekciju Pomoć i podrška korisnicima.

 

Proces i tehnike uspešne optimizacije

 

Princip optimizacije podrazumeva primenu mnogobrojnih pravila koja važe za pretraživače, kako bi se sajt, tačnije vaš online shop na sajtu Komune na prirodan način visoko pozicionirao u rezultatima pretrage.

Ovim člankom želimo da razjasnimo sve relevantne aspekte optimizacije koji se vrše na Komuni i na koje od njih možete vi da utičete.

Koje su dozvoljene SEO prakse a koje ne?

Dozvoljene SEO tehnike predstavljaju upotrebu strategija i tehnika koje su usmerene ka ljudima ali i ka pretraživačima. Tu se, između ostalog, ubraja i implementacija odgovarajućih, kvalitetnih ključnih reči u tekstualnim sadržajima sajta, linkovanje ka sajtu sa različitih drugih izvora, kao i stvaranje kvalitetnog sadržaja usmerenog isključivo ka posetiocima sajta.

Uvek je poenta da sadržaj koji stvaramo bude čitan, viđen, deljen ili komentarisan.

U nedozvoljene SEO metode spadaju pokušaji u cilju manipulacije pretraživača kako bi se na što brži način stiglo do rezultata. Najčešći takav slučaj jeste pretrpavanje stranice i sadržaja ključnim rečima za koje se želi rangirati (eng. keyword stuffing), a takođe i neodgovarajuće dodavanje teksta koji nije vidljiv za korisnike ali je vidljiv za pretraživače (tzv. meta podaci), o čemu će biti reči kasnije.

Dozvoljene prakse primenjuju oni koji žele dugoročno da se dobro pozicioniraju u pretrazi, dok nedozvoljene najčešće koriste oni koji žele da na brz način dođu do finansijske koristi putem svog sajta, pritom ne mareći za posledice na duže staze.

U principu, SEO se deli na On-Page SEO, odnosno sve ono što se radi na samom sajtu i Off-Page SEO koji podrazumeva sve aktivnosti koje se rade van njega.

Postoje neke aktivnosti koje možete preduzeti mimo sajta Komune. Ako ste prodavac, ohrabrujemo vas da pokrenete svoj blog i tamo pišete o svom brendu i promovišete svoje proizvode. Postarajte se da na svim društvenim mrežama koje koristite stavite link koji vodi do profila vaše prodavnice, ili link ka vašem blogu koji promoviše isti. Ukoliko ste radili neki intervju prilog za online medije, potrebno je obavezno da u njega ubacite link ka vašem online shop-u. Radite na tome da vaš shop spominju i neki drugi influenseri u svom blogu, jer što više ljudi bude posećivalo vaš shop, tako će autoritet vašeg online shopa rasti. Na kraju, pozivamo vas da napišete vi neki članak o svom brendu, a koji će Komuna redakcija sa zadovoljstvom objaviti na našem Komuna blogu. Deljenje linkova će da poveća saobraćaj i da doprinese autoritetu i vidljivosti vaše web prodavnice.

Ipak, ono na šta prodavci mogu najviše da utiču jeste On-Page optimizacija na sajtu Komune, o čemu je ovde najviše govora.

 

On-Page SEO vašeg shop-a

 

Kada imamo gotov koncept kako internet prodavnice treba da izgledaju na Komuni, sledeći korak je On-site SEO, to jest potrebno je da izvršite dorade i korekcije u samom web shop-u.

Ono što treba shvatiti, jeste da kada kažemo On-site, odnosno optimizacija na sajtu, misli se na celoj platformi u širem smislu. U našem slučaju to se odnosi na sajt Komune. Redakcija Komune, odnosno tim administratora, programera i copywritera uvek i stalno vrši optimizaciju naše platforme i vode računa da je konstantno uređuju, takođe pridržavajući se pravila SEO. To se odnosi na sadržaj celog sajta – od stranice O nama, opisa kategorija i podkategorija, Uslova korišćenja, Pravila o zaštiti podataka, Pomoći i podršci korisnicima, FAQ stranice, Komuna bloga, a takođe i stvaranja kreativnog sadržaja i promovisanja brendova prodavaca i njihovih proizvoda, kako na samom sajtu, tako i na društvenim mrežama. Komuna tim posvećuje znatne napore što se tiče svih ovih aspekata, što i jeste naš glavni posao.

Ono šta Komuna tim ne uređuje i ne optimizuje jesu pojedine stranice prodavaca – njihovih prodavnica i pojedinih oglasa. Zbog toga je bitno da se i prodavci upoznaju sa veštinom optimizacije. Barem sa njenim osnovnim principima.

Ovaj deo ostaje na prodavcima, jer ipak oni najbolje poznaju svoj biznis, svoju ciljnu grupu i proizvode koje kreiraju.

 

Koji sadržaj je potrebno da optimizujete na Komuni?

 

Možda zvuči komplikovano i deluje kao da morate da vodite računa o mnogim aspektima sajta, ali na vama je samo da pravilno uređujete i optimizujete delove koji se tiču vašeg shopa i postavljanja oglasa proizvoda.

Treba razlikovati sadržaj koji se optimizuje radi što boljeg korisničkog iskustva na samom Komuna marketu i sadržaj koji se optimizuje za pretraživače, dakle za što bolje rangiranje u rezultatima pretrage na Google-u. Sve je ovo međusobno povezano i ima za cilj što uspešnije pretvaranje korisnika interneta u posetioce Komuna marketa ili, još bolje, kupce vaših proizvoda.

Kako vas ovo ne bi zbunjivalo, svu optimizaciju ili podešavanja vršite na Komuna sajtu preko svog naloga u Shop manageru – ukoliko ste, naravno, registrovani kao prodavac.

O tome kako uspešno urediti celokupan profil prodavca saznaćete više u Pomoć i podrška. U daljem tekstu analiziramo delove stranica i kako se oni ponašaju kroz prizmu optimizacije.

Prodavci na Komuni, u sekcijama Uredi profil prodavca i Kreiraj proizvod podešavaju sadržaj kako bi izvršili optimizaciju. To se odnosi na tekstualni sadržaj vezan za naziv i opis prodavnice, naziv i opis samih proizvoda, dodatne opcije – meta podaci (meta naziv, meta opis, tagovanje odnosno označavanje ključnih reči), kao i fotografije koje se postavljaju. Iako je prvi korak poboljšanje kvaliteta i relevantnosti vašeg sadržaja, recenzije proizvoda od strane mušterija predstavljaju dodatan način kako možete jačati verodostojnost, poverenje i vidljivost vašeg web shop-a.

Dobra optimizacija ovih aspekata odraziće se i na uspešnost u pretraživanju, kako na Komuna pretraživaču, tako i na samim web pretraživačima.

Za sve ove delove najvažnija je upotreba ključnih reči ili fraza.

 

Analiza i upotreba ključnih reči

 

Na početku rada na optimizaciji potrebno je uraditi detaljnu analizu ključnih reči.

Razlog za tako nešto je pronalazak najrelevantnijih reči i fraza koje seodnose na vaš shop i proizvode i dobijanje podataka koliko se iste pretražuju od strane korisnika. U slučaju da ste fokus stavili na neodgovarajuće ključne reči, vaš shop (i Komuna sajt, u širem smislu) može generisati posetu koja nije relevantna za vaš brend, što će za posledicu imati i manje konverzija.

Poželjno je ovaj deo posla uraditi pre otvaranja vaše prodavnice. Kvalitetno odrađenom analizom ključnih reči moći ćete na pravi način da koncipirate svoj web shop što je veoma bitna stavka za dalji proces optimizacije.

Ključne reči su osnov postojanja pretraživača. Ključne reči (eng. keywords) su reči i fraze koje ljudi koriste kada nešto traže na internetu.

Za dobro rangiranje u pretragama za određenu ključnu reč, neophodno je da se ta ključna reč nalazi u tekstualnom delu vaše web stranice. Browseri detaljno analiziraju kako je ključna reč korišćena na stranici kako bi odredili koliko je ta stranica relevantna u odnosu na traženu ključnu reč. Zbog toga je jako važno da ključne reči svakako budu relevantne i specifične za vaš biznis i vrstu pretrage u kojoj želite da se pojavite.

Šta znači web stranica? Recimo vaša prodavnica čini jednu web stranicu, koja se nalazi na web sajtu Komune. Isto tako, svaki vaš pojedini oglas ima svoju stranicu.

Način da optimizujete stranicu za određenu ključnu reč (ili više njih) je da se ta ključna reč koristi u naslovu stranice (naziv shop-a i proizvoda), tekstu (opisu shop-a i proizvoda), meta podacima iliti metadata (meta naziv shop-a i proizvoda, meta opis shop-a i proizvoda, meta keywords (tagovi) odnosno označavanje ključnih reči), Način na koji postavljate fotografije je takođe važan.

Potrebno je da optimizujete vašu stranicu tako što će sadržati ključne reči koje će internet korisnici verovatno tražiti. Trebale bi biti u vezi sa vašim brendom, proizvodima ili stilom i načinom života kupaca kojima su proizvodi namenjeni.

Kao prvo, gledajte da se vaša stranica pojavljuje u pretragama vezanim prvenstveno za vaš brend. Ono što želite, jeste da se vaša stranica pojavljuje u pretrazi imena vašeg brenda i da bude u vezi bilo kojih imena proizvoda koja su potpuno jedinstvena samo za vas i vaš biznis.

Za stranice vaših oglasa, to može značiti stvaranje stranice na kojoj ime proizvoda sadrži specifične reči po kojima je jasno kojoj kategoriji proizvoda pripada. Dajte svojim stranicama oglasa opisne naslove i budite precizni.

Ako prodajete ogrlice i ostale aksesoare za ljubimce, želite da se vaš web shop prikaže, odnosno rangira visoko u rezultatima pretrage pod pojmovima kao što je „ogrlice za pse“, kako bi kupci koji traže takve predmete mogli da otkriju vaš brend. Kupac koji na internetu traži ogrlice za svog ljubimca, gotovo sigurno neće ukucati samo „ogrlice“ u Google-u. Verovatno već ima dobru predstavu kakvu ogrlicu hoće da kupi. Ako budete što precizniji u upotrebi ključnih reči koje koristite na svojoj veb stranici, učinićete da vaša stranica bude relevantnija za pretragu – a kupci koji na vašoj stranici pronađu upravo ono što traže, verovatnije je da će obaviti i kupovinu.

Primer: Razmislite kakve ogrlice prodajete i koje su njihove ključne karakteristike? Dobar naziv proizvoda bi bio: “Personalizovana crvena kožna ogrlica za psa sa zvonom” koji je mnogo bolji i precizniji naziv od “Ogrlice za ljubimce”.

U principu, ukoliko izaberete specifičnije ključne reči, veća je mogućnost da budete dobro pozicionirani nego za uopštene ključne reči.

Počnite da razmišljate kako biste vi pretraživali svoje proizvode ili brend. Ključne reči bi trebalo da zvuče prirodno. Potražite više ideja tako što ćete u Google-u upisati nekoliko reči ili početak fraze da biste videli koje srodne fraze pretražuju drugi ljudi.

Primer: Upoređivanje izraza za pretragu „personalizovane ogrlice“ i „ogrlice po meri“ možda pokazuje to da više ljudi traži „ogrlice po meri“ i da se promet pretraživanja u određenom mesecu drastično povećava. Ako je to proizvod koji nudite, trebalo bi tako da skrojite svoj naziv.

Alatke kao što su Google keyword tool, Keyword Tool ili Key Word Suggestion mogu Vam pomoći da istražite i uvidite koje su ključne reči koje se procentualno najviše unose u polje za pretragu i šta korisnici kucaju u pretraživačima kako bi pronašli usluge i proizvode slične vašim. Upotrebom odgovarajućih ključnih reči uspešnije ćete biti pretraživani i na Komuna pretraživaču.

Kada stvarate tekstualni sadržaj, obratite pažnju na tzv. dijakritičke znakove. Ako latinična slova koristimo bez dijakritike, dobićemo tzv. ošišanu latinicu koja je danas (u eri elektronskih medija) dosta česta i izuzetno ružna pojava. Zbog toga, ali i zbog što bolje optimizacije teksta, molimo da pokažete nivo elementarne pismenosti time što ćete koristeći dijakritiku razlikovati slova napisana latinicim. Z nije isto što i Ž, S nije isto što Š, C nije isto što Ć ili Č, itd. Ovo važi ne samo za naziv shop-a, već i za opis vašeg shop-a, opis vašeg proizvoda i sve ostale tekstualne sadržaje.

Iako nije isključena njihova upotreba, pokušajte da izbegnete specijalne znakove kao što su $, €, & i slično.

SEO, odnosno Google pretraživač prepoznaje padeže – ako vam je ključna reč „nakit‟, ključnom rečju smatra se i formulacija „prodavnica za izradu nakitA‟.

 

Delovi stranice koji se optimizuju

 

Savete i uputstvo kako napraviti dobar naziv shop-a i naziv proizvoda, kao i opis shop-a i opis proizvoda pronaći ćete u Pomoć i podrška, u sekciji Shop menadžer.

U ovom članku više govorimo o dodatnim opcijama SEO-a, jer su oni usmereni na pretraživače.

 

Meta naziv

 

Treba shvatiti da vaš SEO naslov, iliti Meta naziv, nema istu svrhu kao naziv shop-a ili naziv proizvoda. Ime prodavnice ili ime proizvoda namenjeno je korisnicima koji su već na sajtu Komune. S druge strane, vaš Meta naziv namenjen je pretraživačima i korisnicima koji još nisu na sajtu Komune. To će biti onaj naslov koji se pojavljuje kao isečak u pretraživačima, dakle prikazuje na stranicama rezultata pretrage (Search Engine Results Page) kao naslov linka na koji se može kliknuti. Važan je za upotrebljivost, SEO i deljenje na društvenim mrežama.

Namena je naterati ljude da kliknu na link, dođu na veb stranicu Komune i pregledaju vaš shop ili proizvod i eventualno izvrše kupovinu.

Preporučljiv format je sledeći: Primarna ključna reč, sekundarna ključna reč, ime brenda.

Ključne reči i fraze napišite na početku meta naslova, kako biste pridobili pažnju pretraživača i posetilaca. Nemojte pretrpavati meta naslov ključnim rečima. Napišite tako da zvuči prirodno. Ukoliko je moguće da zvuči prirodno, dodajte naziv svog brenda pred kraj meta naslova, ali neka vam prioritet bude na jasnoj poruci koju naslov nosi. Kada je dužina meta naslova u pitanju, važi pravilo što sažetije, to bolje. Optimalno bi bilo da se držite od 60 do 64 karaktera (uključujući i razmake). U suprotnom vaš meta naslov neće biti prikazan u celosti, već će biti prekinut sa „…“

Primer za naziv shopa: Personalizovani nakit za kućne ljubimce Srećne šapice. Ili, Kožne ogrlice za kućne ljubimce Srećne šapice.

Primer za naziv proizvoda: Crvena kožna ogrlica za psa sa zvonom.

 

Meta opis

 

Meta opis treba da predstavlja kratak sažetak sadržaja koji se nalazi na vašoj stranici (bilo vašeg shop-a ili nekog proizvoda). To je kratak tekst koji se nalazi ispod naslova vaše stranice u rezultatima pretrage. Iskoristite meta opis kako bi dodali više konteksta o tome šta stranica predstavlja, ili o čemu se na njoj radi.

Meta naslovi su dosta ograničeni, dok vam meta opis daje nešto više prostora da objasnite korisnicima šta nudite i da im date razlog da kliknu na vašu stranicu. Meta opis iskoritstite da brzo saopštite šta stranica predstavlja i napišite ga tako da bude jasan sažetak (u jednoj ili dve rečenice) o tome šta posetioci mogu da na njoj očekuju i da ih podstaknete da kliknu na nju. Opis dakle treba da bude informativan, koncizan i ne suviše prenatrpan ključnim rečima.

Uključite tzv. Call To Action (poziv na akciju) u meta opis i dajte čitaocima jasne instrukcije šta od njih očekujete i koja je njihova korist u tome.

Kao što smo već rekli za meta naslov – u principu sve zavisi od vaše kreativnosti. Nema magičnih formula, samo se pridržavajte saveta koji se svode na konciznost, relevantnost i ubedljivost i nećete pogrešiti.

Nije potrebno da pružite sve informacije u meta opisu, jer posetioci ipak treba da odu na stranicu kako bi je pogledali. Pružite taman toliko informacija da im zagolicate radoznalost. Koristite naravno ključne reči, ali postarajte se da je opis relevantan sadržaju stranice, kako bi korisnici dobili informacije koje su im obećane. Meta opisi treba da budu između 150 i 155 karaktera dužine (uključujući i razmake). Mogu biti i duži, ali biće „odsečeni‟ i prikazivaće se kao „…“

Primer meta opisa proizvoda: Mogućnost personalizacije svih kožnih ogrlica za pse. Naručite ogrlicu u boji i sa gravurom po želji.

Primer meta opisa shopa: Ručno izrađene kvalitetne kožne ogrlice po meri za vašeg kućnog ljubimca. Priuštite vašoj maci ili kuci najbolji aksesoar i posetite naš web shop.

Ukoliko meta naslove i meta opise koristite pravilno, mogu funkcionisati kao vid oglašavanja na pretraživaču.

Ova dva elementa (meta naslov i meta opis) se pojavljuju svaki put kada se vaša stranica pojavi u rezultatima pretrage i mogu privući korisnike na vaš sajt.

META NASLOV I META OPIS MORAJU BITI RELEVANTNI I POVEZANI SA SADRŽAJEM STRANICE.

U suprotnom oni predstavljaju tzv. „clickbait‟ – mamac za posetioce da dođu na vaš sajt, iako im ne pružate obećane informacije. Cilj je privući publiku, a ne prevariti je.

 

Meta keywords (ključne reči, odnosno tag-ovi)

 

Meta keywords (ključne reči, odnosno tagovi) – naslovi i oznake (tags) pomažu kupcima (i pretraživačima) da pronađu vaš shop ili predmet kada pretražuju kako na samoj Komuni, tako i na web browserima.

Tagovi su ključne reči koje opisuju određene karakteristike proizvoda u ponudi. To može biti jedna reč ili kratka fraza.

Predstavljaju veoma koristan marketinški alat koji pomaže korisnicima da pronađu informacije i sadržaje grupisane pod istim tagom.

Na društvenim mrežama obično se nazivaju hashtag (to je ono kada ispred stavite #) i koriste se za grupisanje postova, dok se kod e-commerce platformi tagovi koriste za organizaciju i lakšu navigaciju kroz proizvode unutar online prodavnice.

Pretraga na Komuni odgovara tagovanim oglasima sa time šta kupci traže kako bi našli relevantne rezultate. Zato je preporučljivo da kod tagovanja koristite deskriptivne reči. Jedan tag može biti kratka opisna fraza, kao na primer: „keramičke minđuše‟, „minđuše od porcelana”, „keramički nakit”, „nakit od porcelana”

Primer meta keywords: ogrlice za pse, kožna ogrlica, nakit za ljubimce, kožni nakit, kožne ogrlice za pse.

 

Fotografije

 

Optimizacija fotografija počinje sa nazivom fajla. Želite da pomognete Google-u da prepozna šta se nalazi na slici, tako da stavite vašu ključnu frazu na početak imena fajla. Dakle, pre nego što sliku postavite, sačuvajte je pod odgovarajućim imenom i takvu je upload-ujte sa vašeg uređaja. To se zove alt tekst, odnosno alternativni zapis fotografije.

Primer: Ako vaša fotka prikazuje recimo tanjir, naziv fajla te fotografije ne bi trebalo da bude „DSC2371.jpg‟, već „set-tanjira-za-dve-osobe-ime-vašeg-brenda.jpg‟. Ključna fraza je set tanjira, kao predmet koji prodajete, i zbog toga su ključne reči na početku imena fajla, iako nije greška ako stavite na prvo mesto ime vašeg brenda.

Na taj način ste izvršili optimizaciju fotografije i povećavate šanse da vaš shop bude pronađen putem pretrage na pretraživačima ili našoj platformi.

Učitavanje stranica na sajtu je bitno kako za što bolje korisničko iskustvo, tako i za SEO. Što se stranica brže otvara i učitava, tim je bolje za posetioce. Zbog toga treba voditi računa i o veličini fajlova koje upload-ujete.

U suštini, Komuna sajt nema ograničenja što se tiče veličine fajlova, niti postoji „pravi‟ format fajlova. Naš je savet, da fajl bude veličine najviše do 2 MB.

 

Zaključak

 

Optimizacija sajta i pojedinih stranica jeste složen proces i to je razlog zašto smo se time detaljno bavili u ovom članku, kako bi pomogli prodavcima da shvate kako sve fukcioniše iz ugla SEO.

Veština optimizacije u velikoj meri zavisi od uspešnog pronalaska i implementacije ključnih reči koje koristite u uređivanju pojedinih delova stranice preko kojih posetioci dolaze na stranicu vašeg shop-a ili konkretnog proizvoda.

Pravljenje stranica tako da su prilagođene za pretraživače i povećanja “vrednosti” stranica koje se pozicioniraju u pretragama bitni su aspekti za poboljšanje vaše online prodaje.

Nadamo se da ste sada savladali osnove uspešne optimizacije i da će vam biti lakše da odlučite šta je potrebno raditi, a šta ne.

Uvek vam stojimo na raspolaganju ukoliko imate nedoumica ili pitanja. Obratite se Komuna redakciji tako što ćete nam ostaviti komentar ispod.